Sök:

Sökresultat:

50 Uppsatser om Shadow Endorser - Sida 1 av 4

Svenska idrottsprofiler i reklam: älskar, älskar inte..Älskar!

The aim of this paper is to examine, by means of a quantitative method, whether using a Swedish athlete endorser in a sports advertisement will increase its effectiveness. We examine which characteristics an athlete endorser needs to be able to make people form a positive attitude towards the athlete endorser and thereby make him or her successful in advertising. We also look into whether an interest in sports can affect the advertisement effectiveness when using a Swedish athlete endorser. The results show that a well-liked Swedish athlete endorser generates highest ad effectiveness and that the most important characteristics that contribute to form a positive attitude towards an athlete endorser are trustworthy, physical attractiveness, success in sports and ?successful in respondent?s mind?.

Långa skuggor med shadow maps

Skuggor i 3D-miljöer är ett mycket efterforskat område, och detta arbete koncentrerar sig på shadow map-algoritmen. Det finns ett problem med denna algoritm, för då en shadow map projiceras på en yta som är större än sig själv så bildas stora trappstegseffekter, vilket kallas aliasing. Problemet som har undersökts är hur olika shadow map-algoritmer i en miljö med långa skuggor beter sig, där ett minimerat antal artefakter så som brus och aliasing är synligt. För detta undersöktes Percentage-Closer Filtering (PCF), som är en variant av shadow map, med olika samplingstekniker ? och även en vidarebyggnad med Percentage-Closer Soft Shadow (PCSS) implementerades.

H&M och COS ? House of Brands eller Branded House

Utifrån varumärkesteorier undersöka vilka konsekvenser H&M´s beslut att lansera sitt nya varumärke COS som ett fristående varumärke utan någon synlig koppling till H&M har haft på konsumenternas uppfattning om varumärkena. Vi dragit slutsatsen att konsumenterna påverkas positivt av H&M´s val att övergå till ett House of Brands och lansera COS som ett fristående varumärke. Den osynliga, men samtidigt tydliga kopplingen är en viktig framgångsfaktor..

Prestandajämförelse mellan shadow mapping och shadow volumes i Direct3D 10

Skuggor är centrala för hur människan uppfattar världen. Inom datorspel och andra interaktiva 3D-applikationer är det viktigt att underlätta förståelsen av scenen och det finns även ofta en stark vilja att skapa realistiska miljöer. Detta samt att skuggsättning är en komplicerad och prestandakrävande operation gör det till ett viktigt område inom realtidsgrafik. Vi undersöker i denna avhandling relationen mellan prestandan (renderingstiden) för de två populära metoderna för skuggsättning inom realtidsgrafik, shadow mapping och shadow volumes. Undersökningen avgränsas till två utvalda varianter av de ursprungliga algoritmerna.

Påverkan av skuggor från vindkraftverk

To get rid of our dependence on fossil fuels we need to make use of renewable energy sources like wind power to a greater extent. Even though wind power is a renewable energy source it can still cause some problems for the close environment. One of the problems is shadow flickering. When the sun is low and the wind blows in a direction so that the rotor blades are positioned at right angles to the sunbeams and ?cut? the sunbeams off.

Prestandajämförelse mellan shadow mapping och shadow volumes i Direct3D 10

Skuggor är centrala för hur människan uppfattar världen. Inom datorspel och andra interaktiva 3D-applikationer är det viktigt att underlätta förståelsen av scenen och det finns även ofta en stark vilja att skapa realistiska miljöer. Detta samt att skuggsättning är en komplicerad och prestandakrävande operation gör det till ett viktigt område inom realtidsgrafik. Vi undersöker i denna avhandling relationen mellan prestandan (renderingstiden) för de två populära metoderna för skuggsättning inom realtidsgrafik, shadow mapping och shadow volumes. Undersökningen avgränsas till två utvalda varianter av de ursprungliga algoritmerna.

Den oväntade kändisen: - Effekterna av överraskande kombinationer mellan varumärke och kändis i reklam

The effect of moderate incongruency between a celebrity endorser and an advertised brand is considered in an experiment with celebrities, both congruent and moderately incongruent with the investigated brands. In addition, the influence of possible moderator variables was examined, as well as the potential impact of the celebrities? gender. It was found that an ad exposing a moderately incongruent combination of celebrity and brand generated a more positive result on attitude towards the ad, brand attitude and word of mouth. Furthermore, under some conditions certain moderator variables influenced the relationship between moderate incongruency and responses evoked by the ad..

En stad. Många skuggor. : En studie av Sydsvenskans rapportering i Malmö

The purpose of this essay has been to study if all the districts in the city of Malmoe get to be seen in the city?s biggest newspaper, Sydsvenskan. Is the reporting proportional? What images is the newspaper offering the citizens? Do they match the reality? Or are some parts of Malmoe in the dark, in a media shadow?Research done in the past has shown that Stockholm in many ways is in a media shadow. The same pattern was shown in Gothenburg.

Green Building : Ett företags energieffektiviseringsarbete i ett byggprojekt samt de krav som ställs för att få byggnaden Green Building klassad.

The examination has been performed at Bjerking AB, which is an architectural and engineering company. Bjerking AB has the ambition to be a member of Green Building.The Green Building program developed in year 2005 by The European Commission, the program is an environmental system with the aim to improving energy efficiency within the sectors of non-residential buildings. The minimum requirements to participate the program are following: in new-built buildings the calculated energy consumption must be 25 % lower than the requirements in the BBR (Building regulations) and in refurbishment the reduction must be 25 % lower than before the optimization.The aim of this study has been to examine and review the company Bjerking AB's energy efficiency work in the project of building the school/kindergarten S:ta Maria Alsike, where the goal is to get this building Green Building classed. A description of requirements to become a member of the Green Building has also accomplished in the thesis.The methods performed in this study are literature review, searches on the Internet, studies on the project database for facts/values, calculation of energy consumption and interviews of members of the Green Building. The following issues have been dealt with in the report;-          Did the building in the project manage the requirement to achieve an   energy consumption that is 25% lower than the requirements in BBR?-          What technical measures/system was selected in the building?-          What kind of cooperation was the project based on?-          What is required for consultancy companies and real estate owners to become members of the Green Building?The study of the project and calculation of estimated energy consumption in the building, give the result 47 kWh/m2, year.

Celebrity endorsement är väl ingen sport : En studie om hur sportmodevaruma?rken anva?nder celebriteter i varuma?rkesbyggande syfte

Titel: Celebrity endorsement a?r va?l ingen sport ? En studie om hur sportmodevaruma?rkenanva?nder celebriteter i varuma?rkesbyggande syfteFo?rfattare: Erik Hagberg & Niklas RadhammarHandledare: Thomas HelgessonNiva?: Kandidatuppsats, Marknadsfo?ring 15 hp, VT 2012Nyckelord: Varuma?rke, varuma?rkeskapital, celebrity endorsement, celebrity endorser, sportmodevaruma?rke, varuma?rkesbyggandeProblemformulering: Hur arbetar sportmodevaruma?rken pa? den svenska marknaden med celebriteter i sina varuma?rkesbyggande processer?Syfte: Syftet med denna uppsats a?r att med utga?ngspunkt i den teoretiska referensramen och en abduktiv fallstudie av fem varuma?rken, kartla?gga hur sportmodevaruma?rken arbetar med celebriteter i varuma?rkesbyggande a?ndama?l pa? den svenska marknaden. Vi vill a?ven analysera positiva effekter och risker vid anva?ndning av celebriteter i varuma?rkesstrategier.Metod: En kvalitativ ansats med ett abduktivt angreppssa?tt har anva?nts, da?r beslutsfattare fra?n fem varuma?rken har intervjuats inom uppsatsens a?mne. De fem fo?retagen a?r adidas, Craft, Tenson, Peak Performance samt Unihoc.

TT och utlandsbilden : En kvantitativ innehållsanalys av utlandsbilden i Sveriges största nyhetsbyrå.

The purpose of this study was to examine the foreign news flow in Sweden´s largest news agency TT. Since TT has an important position as a news provider to most of Sweden´s local and national news outlets, it was important to examine exactly what their news stories consisted of.The theoretical background of this study consist of theories of news values, agenda setting, dependency theory and the theory about the ?news shadow? a lack of coverage leads to.In our quantitative study we have looked at 506 articles taken from the TT news flow during two weeks In November 2013. We have studied which continents and countries the news origins from, who have supplied the text, the topics of the news, which one gets to speak in the text and what general tone the story has.The study shows that the supply of news follows the criteria of news values. It also shows that in some regions of the world the coverage is almost nonexistent.

?But alas ? where are any Lovecraft pieces?? : En narratologisk undersökning av H.P. Lovecrafts noveller

Uppsatsen undersöker H.P. Lovecrafts noveller "The Shadow out of Time" och "The Outsider" ur ett narratologiskt perspektiv med syftet att hitta återkommande narratologiska mönster i de två novellerna. .

Genom skugga och sten

Through Shadow and Stone är ett projekt där textil och ljus samspelar i en textil utsmyckningsbelysning för att skapa en stämning på en offentlig plats och där en personlig upplevelse har varit utgångspunkten. Fokus i arbetet ligger på hur skuggbilder kan bidra till stämningen i rummet och hur man med hjälp av trikåteknik kan ta fram strukturer som kan framkalla dessa. För att nå resultatet har arbete med färg och form även varit ett viktigt element..

Textila cylindrar - experiment kring solljusreglering

Working with a three-dimensional shape that adjusts light seemed exciting. Venetian blinds became a basis and source of inspiration in my project. What is a Venetian blind? I arrived at the de?nition ?a surface of angleble pieces for sun adjustment?. From that simpli?ed meaning I started making sketches of what an alternative model could look like.

Hur väljer företag rätt celebritet? : En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement

Titel:                                   Hur väljer företag rätt celebritet? ? En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement Syfte:                                  Syftet med denna uppsats är att beskriva och öka förståelsen för hur företag väljer celebrity endorser och hur detta val kan påverka deras varumärke.Teoretisk referensram:    Teoriavsnittet inleds med förklaring av varumärke och brand equity. Avsnittet avslutas med att celebrity endorsement presenteras.Metod:                               Uppsatsen är en kvalitativ studie med deduktiv ansats där tre semistrukturerade intervjuer har utförts. De fallföretag som intervjuats använder sig alla av celebrity endorsement och är kunniga inom området.Empiri:                              I detta avsnitt presenteras materialet från tre intervjuer med våra fallföretag.        Slutsats:                             Uppsatsens slutsats är att företag måste göra noggranna undersökningar kring varumärket och celebriteten för att valet av celebritet ska bli rätt och att användningen av celebrity endorsement blir lyckad.

1 Nästa sida ->